نحوه ساخت ring group در ایزابل

نحوه ساخت ring group در ایزابل

نحوه ساخت ring group در ایزابل

نحوه ساخت ring group در ایزابل

در این مقاله قصد داریم در رابطه با ring group و آموزش ساخت آن در سیستم تلفنی ایزابل توضیح دهیم در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه ساخت ring group در ایزابل

نحوه ساخت ring group در ایزابل

از جمله امکانات در ایزابل ایجاد گروه پاسخگو تماس میباشد. به این صورت که چندین داخلی را در یک گروه تماس قرار میدهیم که در این صورت به تمام داخلی ها دسترسی خواهید داشت.

برای مثال در صورتی که شما چندین کارشناس برای بخش فروش دارید و IVR تماس را به سمت کارشناسان هدایت میکند باید دو کارشناس را در یک گروه قرار دهید و آی وی آر را به سمت گروه هدایت کنید.

آموزش ساخت گروه پاسخگو در ایزابل

برای ساخت ring group از منو سمت چپ باید گزینه PBX و سپس PBX Configuration را انتخاب کنید و از منویی دیگر Ring Group را انتخاب کنید. سپس گزینه Add Ring Group را بزنید.

نحوه ساخت ring group در ایزابل 2

تنظیمات رینگ گروپ در ایزابل

در این قسمت تنظیمات پرکاربرد مورد نیاز در سیستم تلفنی ایزابل را توضیج خواهیم داد.

نحوه ساخت ring group در ایزابل 3

  • Ring-Group Number: شماره ای متمایز از سایر داخلی ها را در نظر میگیریم.
  • Group Description: به معنی توضیح در رابطه با گروه میباشد.
  • Ring Strategy: برای تعیین نوع زنگ خوردن و متصل شدن به داخلی ها میباشد.
  1. Ringall: به این صورت میباشد که شما تعیین میکنید تمامی داخلی ها به صورت همزمان  زنگ بخورند و هر داخلی که زودتر پاسخ داد مابقی داخلی ها قطع شوند.
  2. Hunt: تماس داخلی ها به صورت چرخشی میباشد و به ترتیب زنگ میزند.
  3. MemoryHunt : این روش مطابق روش hunt میباشد با تفاوت اینکه زمانی که داخلی اول پاسخ ندهد و داخلی بعد زنگ بخورد همچنان میتوان با داخلی اول تماس را جواب داد. و دو داخلی باهم زنگ میخورند به همین ترتیب اگر داخلی 2 هم پاسخگو نبود تماس به 3 داخلی 1 و 2 و 3 وصل گردد.
  4. First available: در این روش اولین داخلی آزاد میتواند پاسخ دهد و زنگ میخورد.

تنظیمات ring group

  • Ring Time : زمانی که برای هر داخلی مشخص میکنید تا زنگ میخورد.
  • Extension List :  لیست داخلی هایی که برای رینگ گروپ وجود دارند.
  • Announcement: صدایی که تماس گیرنده قبل از متصل شدن به گروه تماس میشنود میباشد. شما میتوانید برای ضبط کردن صدا یا آپلود آن از قسمت System Recording در بخش PBX Configuration این کار را انجام دهید.
  • Play Music On Hold : در این زمان شما مشخص میکنید که تماس گیرنده در زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتور چه صدایی را بشنود. بعنوان مثال صدای بوق معمولی در هنگام تماس یا صدای شخص خاصی.
  • CID Name Prefix: متن مورد نیاز که قبل از شماره تماس گیرنده برای اپراتور قرار میگیرد. این مورد برای زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که شخص در چند ring group قرار دارد که در زمان تماس میخواهد بداند تماس از کدام یک به او متصل شده است.
  • Skip Busy Agent: تماس به چه اپراتوری متصل گردد اگر تیک این گزینه زده شود تماس به اپراتوری که مشغول صحبت میباشد متصل نمیگردد. و به اصطلاح شخص پشت خطی نخواهد داشت.
  • Record Calls: رکورد برای ضبط مکالمات میباشد که شما میتوانید اجازه دهید یا خیر در صورتی که قصد اجازه دادن دارید باید بر روی گزینه Always قرار دهید در غیر این صورت گزینه Never را انتخاب میکنید.
  • Destination if no answer: به هر قسمتی از سیستم میتوان متصل نمود.
نتیجه گیری :

رینگ گروپ یا گروه پاسخگو در واقع از قابلیت های سیستم تلفنی ویپ میباشد که به بهره وری بهتر از شرکت شما کمک میکند. اما این مورد با صف متمایز میباشد و ممکن است تعداد تمای های شما از میزان اپراتورهای شما بیشتر باشد و شما نیاز به صف خواهید داشت.

در صورت نیاز به خطوط اینترنتی و خدمات ویپ میتوانید از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید. همکاران جوان تل به صورت 24 ساعته در تمام ایام سال پاسخگو شما هستند. همچنین میتوانید از طریق گفتگو آنلاین سوالات خود را مطرح کنید.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت