مقایسه تلفن ابری و تلفن مخابرات

مقایسه تلفن ابری و تلفن مخابرات

مقایسه تلفن ابری و تلفن مخابرات

مقایسه تلفن ابری و تلفن مخابرات

مقایسه تلفن ابری و تلفن مخابرات

در این مقاله قصد داریم در رابطه با خطوط اینترنتی توضیح دهیم و همچنین تفاوت ها و مزایای این خطوط نسبت به خطوط مخابراتی را شرح دهیم با ما همراه باشید.

مقایسه تلفن ابری و تلفن مخابرات

امروزه اساسی ترین نیاز انسان ها برای برقراری ارتباط تلفن های ثابت میباشد که افراد برای استفاده شخصی و منازل یا برای سازمان ها از آن استفاده میکنند.

تلفن های اینترنتی نیز مانند تلفن های ثابت مخابرات دارای مالکیت مادام میباشند. تماس های دو طرفه دارند و هزینه تماس های ورودی و خروجی همانند مخابرات محاسبه میگردد.

اما تفاوت این دو خطوط ابری و مخابرات چیست ؟

ابتدا هر دو خطوط مخابراتی و ابری را به صورت کامل توضیح میدهیم و در ادامه به تفاوت های آن دو میپردازیم.

تلفن های مخابراتی

تلفن های مخابراتی خطوط ثابت میباشد که تاکنون در تمامی منازل مورد استفاده قرار گرفته است. و برای تهیه این خطوط شما می توانید به مخابرات محل مراجعه کنید و درخواست خود را برای خرید شماره تلفن ثابت مخابرات ثبت کنید. و شخص با تایید قوانین موجود می تواند خطی را به نام خود ثبت کند. البته باید خطی خالی برای انتقال به شما وجود داشته باشد.

خطوط مخابراتی امکان انتقال را ندارند و شما در محدوده خاصی قادر به استفاده از آن هستید. بعنوان مثال اگر برای دفتر کار خود خطی را از مخابرات دریافت کرده اید هنگام جابجایی دفتر کار خود نمیتوانید شماره تلفن خود را به همراه داشته باشید و باید خطی با شماره ای جدید دریافت کنید. و خطوط مخابراتی فقط مربوط به محل خاصی میباشند.

اکثر شرکت ها و مجموعه ها با این ویژگی از خط تلفن مخابراتی مشکل دارند و در ادامه بعد از تعریف سایر ویژگی های خطوط راه حل را توضیح میدهیم.

ویژگی خطوط مخابراتی

برخی از تلفن های ثابت و مخابراتی امکان نصب اینترنت پر سرعت را ندارند و دلیل این مشکل وجود PCM  به روی اتصال این خطوط میباشد. و اجازه استفاده از اینترنت پرسرعت را در اختیار کاربران قرار نمیدهد.

معایب استفاده از از خطوط مخابراتی

نیازمند کابل کشی و هزینه های سنگین برای کابل کشی می باشند.

محدودیت برای درخواست خرید خط تلفن مخابرات

محدودیت جغرافیایی دارند.

دارای کیفیت صدا در تماس های ورودی و خروجی پایین میباشند.

دلیل استفاده بیشتر از خطوط مخابراتی نسبت به خطوط اینترنتی

امروزه از خطوط اینترنتی و ابری بیشتر از خطوط مخابراتی استفبال می گردد. و خطوط مخابراتی به نسبت گذشته متقاضیان کمتری را دارند.

با یک مثال توضیح میدهیم که چرا افراد امروزه بیشتر از خطوط اینترنتی استفاده میکنند.

تصور کنید که مدیر عامل شرکتی هستید و نیازمند امکانات سازمانی مانند منشی تلفنی گویا، امکان ضبط تمامی مکالمات و شنود تماس های داخلی ها و … را دارید و این امکانات نیازمند کسب و کار شما بوده .

در صورتی که قصد تهیه خطوط مخابراتی را داشته باشید ابتدا باید به مخابرات محل مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید اگر شماره ای را به صورت ازاد داشته باشند حدودا یک الی دو ماه طول می کشد تا آماده راه اندازی باشد و دارای هزینه های تهیه سخت افزار گران قیمت یا سانترال و سیم کشی دفتر میباشد و نیازمند تهیه تلفن های سخت افزاری پاناسونیک میباشد. و به صورت کلی هزینه ای معادل 20 تا 50 میلیون تومان به صورت میانگین دارد.

اما اگر قصد خرید خط تلفن ابری دارید می توانید لیست خطوط را دریافت کنید و یا اگر شماره خاصی مد نظر داشتید استعلام بگیرید و در کمتر از دو روز کاری خط تلفن در مالکیت همیشگی شما خواهد بود. و با تمامی امکانات سازمانی هزینه ای 80 درصد پایین تر از خطوط مخابراتی خواهند داشت.

همچنین از مزایای دیگر خطوط ابری میتوان به قابلیت جابجایی جغرافیایی اشاره کرد. در صورتی که دفتر کار اجاره ای دارید می توانید با تغییر موقعیت مکانی دفتر شماره تلفن خود را همراه داشته باشید.

خط تلفن ابری

تلفن های ابری با برقراری تماس در بستر اینترنت امکان برقراری تماس ها را با کمترین سخت افزار ها و کمترین هزینه برقرار میکند. شما میتوانید تمامی تماس ها را بدون نیاز به سخت افزار گران قیمتی داشته باشید. و تماس ها را در بستر اینترنت بر روی گوشی تلفن همراه و یا بر روی لب تاپ برقرار کنید.

مزایا تلفن ابری

  • خطوط ابری دارای مالکیت همیشگی میباشند.
  • نیازمند موقعیت مکانی خاصی نمی باشند. و نیروهای دورکار شما به راحتی می توانند تماس های خود را پاسخ دهند و یا تماس خروجی داشته باشند.
  • دارای تمامی امکانات سازمانی مانند شنود آنلاین مکالمات و گزارشگیری لحظه ای و … میباشند
  • نیازمند تهیه سخت افزار گران قیمت نمی باشند.
  • به سه طریق قابل استفاده میباشند :
  1.  استفاده بر روی گوشی تلفن همراه
  2. استفاده بر روی لب تاب
  3. تماس با تلفن های رومیزی با نام IP Phone
  • دارای کیفیت صدا بالا برای تماس های ورودی و خروجی میباشند.
  • دارای تماس های دو طرفه ورودی ( رایگان) و خروجی (معادل با مخابرات)
  • امکان برقراری چندین تماس همزمان
  • برقراری ویدئو کنفرانس
  • می توانید خطوط ثابت مربوط به استان یا شهر محل سکونت یا استان دیگر را تهیه کنید.
  • نیازمند کابل کشی و هزینه های مربوط به آن نمی باشد.
  • در زمان شما صرفه جویی خواهد شد و در کمتر از دو روز کاری خط تلفن با شماره دلخواه خود را خواهید داشت.
  • دارای امنیت بالایی می باشند.

تلفن های ابری تنها مناسب برای کسب و کارهای کوچک و استارت آپ نیستند بلکه امروزه بروز ترین سازمان ها از این سرویس استفاده میکنند.

تفاوت خطوط مخابراتی و ابری

مهم ترین تفاوت این دو خطوط  محدودیت در موقعیت مکانی میباشد و پاسخگویی به این خطوط و مدیریت آن آسان تر از خط های مخابراتی میباشد.

چرا خطوط اینترنتی و ابری استفاده کنیم

همانطور که اشاره شد در زمانی که شما خطوط ابری خریداری میکنید دیگر نیازمند تجهیزات و سخت افزار های جانبی، سیم کشی های پرهزینه، تلفن رومیزی آی پی و موارد دیگر نخواهید بود. و با تغییر مکان جغرافیایی خط تلفن با مالکیت همیشگی را خواهید داشت.

هزینه راه اندازی خطوط ابری به نسبت کمتر از مخابرات میباشد به صورت کلی 70 تا 80 درصد هزینه ها کمتر خواهد شد. خط تلفن ابری از مهمترین ابزار برای دورکاری محسوب میگردد.

درصورتی که قصد خرید تلفن ابری با شماره دلخواه را دارید میتوانید با شماره 02191301005 تماس بگیرید همکاران جوان تل به صورت 24 ساعته در تمامی ایام سال پاسخگو شما هستند.

1 Comment
  • جمشيد عابدین
    پاسخ
    Posted at 12:46 ق.ظ, 11/07/1401

    لطفآ یکی از نظراتی که دریافت گردیده را بنویسید

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت