زمان مناسب برای بازاریابی تلفنی

زمان مناسب برای بازاریابی تلفنی

زمان مناسب برای بازاریابی تلفنی

زمان مناسب برای بازاریابی تلفنی

در این مقاله قصد داریم در رابطه با زمان مناسب برای ارتباط با مشتریان برای بازاریابی توضیح دهیم در ادامه با ماهمراه باشید.

زمان مناسب برای بازاریابی تلفنی

زمان مناسب تماس تلفنی برای بازاریابی

اهمیت زمان مناسب برای ایجاد ارتباط با مشتری برای بازاریابی بسیار بالا میباشد.  و اپراتورهایی که کار بازاریابی را انجام میدهند باید این موضوع را مهم بدانند. دلیل اهمیت آن این است که اگر در زمان درستی با شخص ارتباط نگیرید مشتری خود را از دست خواهید داد. و میزان فروش محصول شما یا خدمات شما کاهش پیدا میکند.

اغلب شرکت ها برای انجام بازاریابی از برون سپاری مرکز تماس استفاده میکنند زیرا افرادی که کار برون سپاری را انجام میدهند از تجربه های بیشتری برخوردار هستند و میدانند که بهترین زمان چه موقع میباشد.

اما بهترین زمان چه روز و ساعتی در هفته میباشد؟

شما باید بدانید روزهای اول هفته مانند شنبه روز مناسبی برای این کار نمیباشد. طبیعی است که هر شخص یا شرکتی در روز اول هفته مشغول امور خاصی میباشند. و در صورتی که در روز شنبه تماس تلفنی برقرار کردید انتظار فروش عالی نباید داشته باشید.

روز دوشنبه اغلب افراد برنامه مشخصی ندارند و میتوان گفت بهترین زمان برای برقراری تماس برای بازاریابی میباشد و فروش خوبی را خواهید داشت.

همچنین در روزهای آخر هفته نمیتوان انتظار بازخورد عالی داشت. افراد در روزهای اخر هفته اغلب در حال استراحت یا تفریح میباشند.

پس نمیتوان از روزهای اول و آخر هفته انتظار فروش عالی داشت اما در ایام وسط هفته زمان مناسبی برای بازیابی تلفنی خواهد بود.

همچنین در طول روز باید به ساعت نیز توجه داشت. بهترین زمان در طول روز برای بازاریابی زمانی است که شخص مشغول استراحت یا میل وعده غذایی میباشد حدودا ساعت های 11 تا 12 ظهر زمان مناسبی میباشد. همچنین بعد از اتمام ساعت کاری حدودا ساعت 16 الی 18  که شخص برنامه خاصی ندارد میباشد.

زمان برای انجام بازاریابی تلفنی مشتریان بالقوه

زمانی که مشتری شما با شما تماس میگیرد این تماس به معنی این است که شخص یا شرکت مشتاقانه برای خرید محصول یا خدمات شما ارتباط برقرار کرده است. و اپراتور شما که فرایند بازاریابی را انجام میدهد به خوبی میداند که باید حدودا یک ساعت بعد از تماس مشتری مجدد این بار اپراتور با مشتری تماس برقرار کند. تا خرید موفق باشد.

در صورتی که تماس بعد از چندین ساعت صورت بگیرد احتمال موفقیت برای فروش بسیار کم خواهد شد. زیرا زمانی که از ساعات اولیه تماس بگذرد اشتیاق فرد به خرید کاهش پیدا خواهد کرد.

اپراتورهای بازاریابی تلفنی علاوه بر زمان مناسب خرید باید ویژگی های کار بازاریابی را بدانند تا بتوانند در این امر موفق باشند.

ویژگی های بازاریاب موفق

از جمله ویژگی های بازاریاب موفق برخورداری از فن بیان بالا میباشد که شخص بتواند با مشتریان فضای دوستانه ایجاد کند. در اینصورت فرد میتواند اعتماد مشتریان را برای خرید جلب نماید.

شخصی که حرفه بازاریابی را انجام میدهد باید از صبر و شکیبایی بالایی برخوردار باشد. تا بتواند با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کند. در نتیجه فروش بیشتری داشته باشند.

همچنین شخص باید اطلاعات لازم و کافی در رابطه با محصول یا خدمات ارائه شده داشته باشد. تا در صورتی که بعد از تماس پرسش هایی از طرف مشتریان صورت گرفت بتوانند پاسخگو باشند.

استفاده از مرکز تلفن و تلفن گویا برای بازاریابی

برای بازاریابی تلفنی می توان از تلفن گویا استفاده کرد. اما تلفن گویا نمیتواند پاسخگوی سوالات مشتریان باشند و مشتریان زمان خود را کمتر برای شنیدن پیام بازاریابی به صورت تلفن گویا قرار میدهند. اغلب مشتریان تماس خود را قطع میکنند. در نتیجه تلفن گویا نمیتواند روش موفقی برای بازاریابی باشد. و بهترین گزینه برای ایجاد تماس تلفنی با مشتریان استفاده از اپراتور هایی میباشد که علاوه بر داشتن اطلاعات لازم برای زمان مناسب برای تماس تلفنی و بازاریابی دارای اطلاعات کافی در رابطه با فروش و فن بیان مناسب باشند و بتوانند با توجه به نیاز مشتریان آنها را راهنمایی کنند. برای راه اندازی مرکز تماس و بستر مناسب جهت بازاریابی تلفن ابری پیشنهاد می کنیم با خرید تلفن ابری نیازی به تجهیزات نخواهید داشت و تنها با داشتن اینترنت و یک گوشی هوشمند یا یک لپ تاپ امکان تماس و پرزنت خواهید داشت

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت