انواع شماره تلفن های ثابت در ایران

انواع شماره تلفن های ثابت در ایران

انواع شماره تلفن های ثابت در ایران

امروزه شماره تلفن های ثابت در دسته ها و شکل های مختلفی ارائه می شوند. بعنوان مثال از نظر ملی یا استانی بودن ، تعداد ارقام (3،4،5،8 رقمی بودن) و شرکت های ارائه دهنده آنها متفاوت میباشند که در ادامه به توضیحات هر یک خواهیم پرداخت.

1- شماره تلفن های سه رقمی بدون پیش شماره 

2- 4 رقمی بدون کد استان و پیش شماره یک 

3- 8رقمی با کد استان 

4- 4 ، 5 و 8 رقمی با کد استان 

تلفن اینترنتی جوان تل

شماره تلفن های سه رقمی بدون پیش شماره

این شماره تلفن ها که تمامی افراد با آنها اشنا هستند مانند 110 ، 125، 115 میباشند و شما با گوشی همراه یا با تلفن های رومیزی نیازی به گرفتن کد نخواهید داشت.

مرجع واگذاری این خطوط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور میباشد و توسط خدمات عام المنفعه دولتی واگذار میگردند. و در اکثر موارد رایگان میباشند.

4 رقمی بدون کد استان و پیش شماره یک

گروه اول خطوط 4 رقمی با پیش شماره 1 میباشند که به صورت ملی ارائه میشوند. و شما نیازی به گرفتن کد استان نخواهید داشت و تنها با شماره گیری 4 رقم میتوانید اتصال را برقرار کنید.

بعنوان مثال **17 و **18 به صورت استانی و**14 ، **15 و **16 که شماره یک اول ثابت میباشد و 3 رقم بعدی متغییر میباشد. شما به هر دو صورت با گوشی همراه و گوشی ثابت بدون نیاز به پیش کد تماس را برقرار میکنید.

مرجع ولگذاری این خطوط توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور میباشد و توسط سازمان ها و شرکت های دولتی  حقوقی ارائه میگردند. و برای خرید شما باید به صورت اجاره ای مبلغ سالانه پرداخت کنید. قیمت خطوط براساس رند بودن متغییر میباشد اما به صورت معمولی خطوط ملی 4رقمی سالانه 45 میلیون تومان، برنزی با قیمت 68 میلیون تومان میباشند. شماره تلفن های مزایده ای هم از قیمت 250 میلیون تومان شروع میشوند. شماره تلفن های معمولی استانی با قیمت 12 میلیون تومان ارائه میشوند.

8رقمی با کد استان ( خطوط اینترنتی )

این خطوط به خطوط اینترنتی معروف هستند و مالکیت همیشگی دارند و نیاز به پرداخت سالانه ندارند. تماس های شما به دو صورت ورودی و خروجی امکان پذیر میباشند. تماس های ورودی به صورت رایگان میباشند.

از نمونه شماره های 8 رقمی با پیش شماره 9 میتوان به 02191301005 اشاره کرد. 021 مربوط به استان تهران میباشد و 9 پیش شماره اول آن میباشد. این خطوط نیز بر اساس رند بودن دارای قیمت متفاوتی میباشند که به ترتیب به صورت معمولی 218 هزار تومان، برنزی 545 هزار تومان، نقره ای 2 میلیون 725 هزار تومان و طلایی با قیمت 4 میلیون 360 هزار تومان ارائه میشوند.

اگر از گوشی همراه قصد شماره گیری این خطوط را دارید باید کد استان را نیز شماره گیری کنید بعنوان مثال 02191301005 اما اگر با تلفن های ثابت شماره گیری میکنید نیازی به کد استان نخواهید داشت بعنوان مثال 91301005

مرجع واگذاری این خطوط شرکت های دارنده مجوز FCP از سازمان تنظیم مقررات مانند آسیاتک، پیشگامان و … هستند.

این خطوط به صورت حقیقی و حقوقی واگذار میشوند.

مزایای خطوط 8 رقمی ( اینترنتی ):

1- هزینه راه اندازی پایین آن نسبت به خطوط مخابراتی 

2- دارا بودن کیفیت صدای  HD در مکالمات 

3- قابلیت قرار دادن  امکانات مختلفی مثل منشی گویا ، انتقال تماس ، تنظیم ساعت اداری برای مجموعه و ده ها ویژگی جذاب دیگر 

4- قابلیت  استفاده برای نیرو های دورکار . همچنین  با پنل گزارش گیری میتوانید نظارت کامل  بر نیرو  های دور کار  خود  داشته  باشید  .

5- خطوط اینترنتی برخلاف خطوط مخابراتی قابلیت جا  به جایی دارند یعنی با تغییر مکان شرکت یا محل کار شما ، شماره تلفن شما تغییر نخواهد کرد 

6- قابلیت اتصال به crm  و انتقال داده ها به crm شما 

7-به راحتی میتوانید تماس های خود  را مدیریت و مانیتور کنید 

8- ارتباط بین داخلی رایگان . شما میتوانید ساعات ها تماس با داخلی  های خود داشته باشید بدون اینکه هزینه ای از شما کسر شود 

9- امکان استفاده بدون اینترنت . یعنی بدون نیاز به اینترنت میتوانید تماس ورودی و خروجی داشته باشید 

10- تفکیک بندی مشتریان شما 

 

خطوط 8 رقمی به دو صورت ابری و اختصاصی ( لوکال ) قابل استفاده هستند

مرکز تلفن ابری

بعد از تهیه خط و ثبت  مالکیت دائم آن برای شما میتوانید آن را به  صورت ابری یا لوکال  راه اندازی کنید . در سرویس ابری شما  نیاز به هیچ  گونه تجهیزاتی ندارید . فقط با نصب نرم افزار بر روی تلفن همراه خود یا لپ تاپ و یا کامپیوتر خود  میتوانید از خط خود استفاده کنید . همچنین میتوانید از تلفن های رو میزی مخصوص  ویپ (IP Phone) استفاده کنید  که بدون نیا به سیم کشی کیفیت بالای مکالامات را  در اختیار شما میگذارند .

مرکز تلفن اختصاصی

در  مرکز تماس  اختصاصی  نیاز هست شما کیس و شبکه در محل نصب سرویس خود داشته باشید . در این صورت یک مرکز تماس اختصاصی  با امکانات بسیار  متنوع و جذاب در  اختیار  شما قرار خواهد گرفت . در  هر دو حالت ابری و  اختصاصی  شما میتوانید  نیروی دور کار داشته بشید و همچنین  از قابلیت دایورت تماس برای پاسخگویی در حالت آفلاین  استفاده کنید .

4 ، 5 و 8 رقمی با کد استان

این خطوط مثل 2122 و 21220 و 21220000

اگر با گوشی همراه تماس بگیرید باید کد استان را قبل از شماره وارد کنید اما اگر با تلفن های ثابت شماره گیری کنید نیازی به کد استان نخواهید داشت.

مرجع واگذاری این خطوط شرکت مخابرات میباشد که به اشخاص حقیقی و حقوقی خطوط 8 رقمی با مالکیت دائم و خطوط 4 و 5 رقمی به صورت اجاره ای واگذار میگردد.

قیمت خطوط 8 رقمی 218هزار تومان میباشد.

هزینه خطوط 8 رقمی سیپ ترانک یا تل سی از 5 میلیون تومان شروع میشود.

شماره های 5 رقمی از 2 میلیون تومان برای اجاره به صورت سالانه شروع میشوند.

شماره های 4 رقمی دارای قیمت های متفاوت میباشند.

جوان تل منتخب مردم در تلفن اینترنتی

باعث افتخار است که مجموعه جوان تل بالا ترین درصد رضایت در میان تمام مجموعه های ارائه دهنده ویپ را دارد و تا کنون به بیش از 3500 شخص حقیقی و حقوقی داخل و خارج از کشور خدمات ارائه داده است . هدف جوان تل از  همان ابتدا افزایش سطح ارتباطات و گسترش کسب و کار ها و  استارتاپ ها بوده و به یاری خداوند نقش بزرگی در اجرا این فرایند ایجاد کرده است . 

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت