امنیت تلفن ابری به چه میزان میباشد

امنیت تلفن ابری به چه میزان میباشد

امنیت تلفن ابری به چه میزان میباشد

امنیت تلفن ابری به چه میزان میباشد

 

میزان امنیت تلفن ابری

آیا سازمان ها و شرکت ها میتوانند به تلفن هایی که در بستر شبکه هستند اعتماد کنند؟

در ادامه به توضیح کامل تمامی خط تلفن هایی که در بستر شبکه میباشند و امنیت آنها خواهیم پرداخت.

امروزه دیگر شرکت ها و سازمان ها از تلفن های رومیزی سانترال قدیی و پرهزینه استفاده نمیکنند. و سیستم تلفن ابری یا تلفن اینترنتی جایگزین این سیستم شده اند.

از خطوط اینترنتی شما میتوانید بدون داشتن محدودیت مکانی و جغرافیایی با کیفیت بالا و ثبات آن در مکالمات روزمره از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت های خطوط اینترنتی دورکاری میباشند. با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا بسیاری از مدیران شرکت ها و سازمان ها نگران از دست رفتن اطلاعات هستند. ایمن نگه داشتن ارتباطات امری مهم برای بسیاری از سازمان ها میباشد.

امنیت تلفن اینترنتی

اکثر کسب و کارها از تلفن اینترنتی برای کاهش خطرات احتمالی مثل حمله سایبری و یا محافظت از داده های حساس استفاده میکند. با توجه به اینکه خدمات تلفن اینترنتی بسیار بیشتر شده است. بازار این محصول نیز اوج گرفته است. پیش  بینی میشود طی چند سال آینده تمامی تلفن ها به صورت اینترنتی استفاده شوند.

اگر چه خطوط ابری به نسبت خطوط ثابت دارای مزیت های بیشتری میباشند. اما میتواند در بعضی مواقع در برابر انواع حملات آسیب پذیر باشد که دلیل آن هم بی دقتی ارائه دهنده سرویس ابری میباشد.

امنیت خطوط ثابت مخابرات

خطوط آنالوگ مخابرات که در منزل استفاده میشوند. دستگاه تلفنی نیاز هست که با کابل کشی های درون ساختمان متصل میشوند. و این کابل ها با سیم های مسی به مخابرات محلی متصل میشوند.

اما میزان امنیت خطوط مخابرات به چه صورت است؟ این خطوط که با کابل های مسی به مخابرات متصل میشوند دارای امنیت مناسبی نیستند. و همسایگان میتوانند با لحیم کردن سیم از خط تلفن شما انشعاب بگیرند. و مکالمات شما را شنود کنند. حتی میتوانند تماس خروجی برقرار کنند. همچنین میتوانند به مودم شرکت شما نیز متصل شوند. پس خطوط ثابت PCM به هیچ عنوان امنیت ندارند.

امنیت خطوط فیبر نوری

این نوع از خطوط بسیاری از مشکلات خطوط تلفن ثابت را حل کرده است. اطمینان از عدم دستیابی افراد غیر مجاز و سودجو به اطلاعات خصوصی، اطلاعات مرتبط با حساب بانکی و … از مهم ترین چالش های امنیتی در رابطه با توزیع و انتقال اطلاعات در شبکه فیبر نوری است.

فیبر نوری اگرچه امکانات زیادی دارد اما امنیتی ایجاد نمیکند. اما این خطوط قابل انشعاب نیستند و این مزیت مهم محسوب میگردد اما کافی نیست.

برای ایمن کردن فیبر نوری باید از چند روش استفاده کرد. و همچنین کیفیت تماس ها در این مورد افزایش پیدا میکند.

امنیت تلفن ابری

این نوع از فناوری نوین که نسل جدید خطوط تلفن میباشند. داده های صوتی به بسته های کوچکی از اطلاعات دیجیتال تبدیل میشوند. و از طریق اینترنت خانگی یا موبایل شما منتقل میشوند. بنابراین امنیت این تلفن ها بسته به اقدامات امنیتی ارائه دهنده خط تلفن شما میباشند. به این معنی که امنیت خط تلفن اینترنتی شما بسته به شرکت یا مجموعه ای که شما سرویس ابری تهیه میکنید دارد. ولی امنیت تلفن سنتی از طریق شبکه تلفن سوئیچ عمومی انجام می‌شود.

تبدیل صوت به بسته های کوچک اطلاعات دیجیتال و ارسال آن ساده نیست. صحبت های شما در زمان مکالمه تبدیل به پکت های دیجیتالی میشوند و تمامی این پکت ها رمز گذاری میشوند و این امر راحت و آسانی نیست.

امنیت تلفن ابری بسیار بالاتر از تلفن های مخابراتی و معمولی میباشد.

نتیجه گیری

تفاوت تلفن های سنتی و ابری در این است که خطوط ابری در بستر شبکه میباشند. و تلفن های سنتی از طریق شبکه تلفن سوئیچ عمومی انجام میشوند.

خطوط اینترنتی به نسبت خطوط دیگر دارای امنیت بیشتری میباشند.

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت