مهمترین ویژگی‌های‌ CRM ابری که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید

مهمترین ویژگی‌های‌ CRM ابری که قبل از خرید باید به آن‌ها توجه کنید

CRM ابری چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

مدیریت ارتباط با مشتری یک سیستم درون سازمانی است که هر کسب‌و‌کاری بر اساس نیاز خود در شرکت پیاده سازی می‌کند. منظور از سیستم صرفا یک نرم‌افزار نیست، در واقع این موضوع پیش از نرم‌افزار باید اصولی باشد که در شرکت تمامی کارمندان و مدیران برای ارتباط با مشتری به آن پایبند باشند. نرم‌افزار CRM ابری تمامی این اصول و روند را به صورت یک سیستم نرم‌افزاری در اختیار اعضای یک شرکت قرار می‌دهد. بنابراین پیش از داشتن یک نرم‌افزار CRM، اعتقاد به اصول و قواعد مدیریت ارتباط با مشتری و به صورت کلی منش مشتری مداری در سازمان باید وجود داشته باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی‌های CRM ابری که قبل از خرید باید به آنها توجه کنید، آشنا کنیم.

سی ار ام ابری

CRM ابری چیست؟

 

نرم‌افزار CRM یک اتوماسیون جهت سیستم‌سازی نرم‌افزاری روند فروش از پیش از یافتن سرنخ تا مراقبت از مشتری است که به دو صورت محلی و ابری پیاده‌سازی و ارائه می‌شود. این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند ورودی‌ کمپین‌های تبلیغاتی خود را ثبت کنید، اطلاعات مشتریان و سابقه آنها را در سیستم نگهداری کنید، در زمان فروش فاکتور صادر کنید، برای خود و دیگران وظیفه تعریف و روند مراقبت از مشتریان را در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری ایجاد کنید. نرم‌افزار CRM ابری بدون خرید تجهیزات سخت افزاری و تنها به تهیه اشتراک دوره ای بر روی یک سرور مجازی به شما ارائه می‌شود.

سی آر ام ابری

ویژگی‌های CRM ابری که پیش از خرید باید بدانید

 
  • ثبت فرآیند فروش

ماژول فرایند فروش یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سی آر ام ابری محسوب می‌شود. این بخش به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان خود را به درستی پیگیری کنید و بدانید که هر کدام در چه مرحله‌ای از فرایند فروش هستند. با داشتن یک فرآیند منظم فروش میزان فروش شما به طرز چشم‌گیری افزایش خواهد یافت.

  • ثبت اطلاعات مشتریان

زمانی که شخصی با یکی از اپراتورهای شرکت تماس می‌گیرد، برای پیگیری‌های بعدی، فراموش نکردن شرح نیاز و گفت‌و‌گویی که صورت گرفته است، ثبت اطلاعات کمک خوبی به روند فروش شما خواهد کرد. همچنین اگر یکی از مشتریان شما تماس بگیرد با یک جست‌و‌جوی ساده می‌توانید به اطلاعات و سابقه او در نرم‌افزار CRM ابری دسترسی داشته باشید.

  • داشبورد وضعیت

مشاهده وضعیت کاربران، وظایف، پیام‌ها، امور مشتریان، روند فروش و … از جمله مواردی است که داشبورد نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در یک نگاه در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این ویژگی به شما کمک می‌کند تا به جای اینکه برای دسترسی به قابلیت‌های پرکاربرد به منوها گوناگون بروید، همه آنها را در یک جا مشاهده نمایید.

  • مدیریت بازاریابی

یکی دیگر از ویژگی‌های CRM ابری، مدیریت بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی است. این نر‌م‌افزار مسلما به صورت تخصصی بر روی روند بازایابی کسب‌و‌کار شما تاثیر نخواهد داشت. اما به طور مثال اگر یک کمپین تبلیغاتی اجرا کرده باشید، می‌توانید ورودی‌های هر تماس را در سیستم ثبت کنید تا در اتمام کمپین تبلیغاتی بتوانید گزارش تهیه کنید و بدانید که کدام مسیر بازاریابی تاثیر بیشتری در ایجاد سرنخ داشته است.

  • امکان صدور فاکتور و پیش‌فاکتور

پس از اینکه سرنخ شما فرآیند فروش خود را طی کرد، در مرحله فرصت نیاز به صدور پیش‌فاکتور و در صورت تایید، صدور فاکتور خواهید داشت. تمامی این اسناد در سرور ذخیره می‌شوند و در صورت لزوم در هر زمانی به آنها دسترسی خواهید داشت.

  • مدیریت وظایف

معمولا افراد به دلیل مشغله‌های زیاد شخصی و شغلی که دارند فعالیت‌های روزانه خود را در محل کار فراموش می‌کنند. جلسات کاری، تماس‌های هماهنگ شده، ارسال فاکتور، انجام وظایف محوله و … از مواردی است که در صورت ثبت در یک سامانه و اعلام اتوماتیک باعث افزایش بهره‌وری افراد سازمان خواهد شد. مدیریت وظایف یکی از ویژگی‌های CRM ابری است. همچنین با استفاده از این ماژول امکان ارجاع یک وظیفه به یکی دیگر از افراد سازمان را خواهید داشت.

  • امکان سفارشی سازی و ارتباط با سایر نرم‌افزارها

اگر در شرکت خود از نرم‌افزارهای دیگری مثل اتوماسیون اداری، ایمیل سازمانی، مرکزتلفن ویپ و … استفاده می‌کنید، ارتباط CRM با این نرم‌افزارها می‌تواند کیفیت سرویس‌دهی شما را افزایش دهد. به طور مثال، ارتباط نرم‌افزار CRM ابری با مرکزتلفن ابری یا محلی به شما امکاناتی مثل پاپ‌آپ تلفنی یا دفترچه تلفن هوشمند خواهد داد. زمانی که یک تماس ورودی داشته باشید، یک نرم‌افزار به صورت اتوماتیک بر روی کامپیوتر اپراتور باز خواهد شد و نام و سابقه فرد تماس‌گیرنده را به اپراتور نشان خواهد داد. به این نرم‌افزار پاپ‌آپ تلفنی می‌گویند که نتیجه ارتباط نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری با مرکزتلفن ویپ است. این امکان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های CRM ابری محسوب می‌شود.

  • مدیریت محصولات و انبار

اگر شما یک شرکت تولیدکننده محصولات نرم‌افزاری، سخت افزاری یا وارد کننده تجهیزات باشید، حتما برای نظم موجودی انبار خود به یک سیستم کارآمد نیاز خواهید داشت. یکی دیگر از ویژگی‌های CRM ابری، مدیریت محصولات و انبار آن است. شما می‌توانید تمام محصولات خود را وارد سیستم کنید و در زمان صدور فاکتور و فروش به صورت اتوماتیک از موجودی انبار شما خارج خواهد شد.

  • مدیریت کاربران

معمولا در شرکت‌ها، همه افراد به تمام بخش‌های یک نرم‌افزار دسترسی ندارند. به طور مثال در نرم‌افزار CRM ابری نیازی نیست که کارشناس فروش به مدیریت محصولات دسترسی داشته باشد. بنابراین مدیریت کاربران در نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از ویژگی‌های CRM ابری محسوب می‌شود.

  • گزارش‌گیری

اگر زمانی بخواهید از فاکتور یا پیش فاکتور‌های خود در یک دوره زمانی خروجی بگیرید، یا بخواهید ورودی کمپین‌های تبلیغاتی خود را مورد بررسی قرار دهید، یا بخواهید پرفروش‌ترین محصول خود را بشناسید به سیستم گزارش‌گیری نیاز خواهید داشت. سیستم گزارش‌گیری نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از ویژگی‌های CRM ابری است که اطلاعات بسیار خوبی را به شما خواهد داد.

  • دسترسی آسان و امن

با توجه به اینکه نرم‌افزار CRM ابری به صورت یک خدمت ارائه ‌می‌شود و بر روی سرور‌های مجازی یک شرکت ارائه کننده CRM مستقر است، بنابراین مشترکین این سرویس باید بتوانند از هر نقطه جغرافیایی با هر نوع سخت افزار مثل موبایل، تبلت و کامپیوتر به آن دسترسی آسان با امنیت بالا داشته باشند. اینگونه سرویس‌ها به دلیل اینکه بر روی اینترنت ارائه می‌شوند نیازمند حفظ اطلاعات و برقراری امنیت ارتباط هستند.

  • ثبت پرسونای مشتری

از دیگیر ویژگی‌های CRM ابری، داشتن فرم پرسونای مشتری است. یک مشتری پیش از مشتری بودن یک انسان با سلایق و عواطف گوناگون است. بنابراین برای یک فروش موفق و ادامه دار باید ابتدا به قلب مشتری نفوذ کنید. مسلما بدون دانستن اطلاعات شخصی و علایق مشتری رسیدن به قلب او امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید از طریق روش‌هایی این اطلاعات را در یک فرم با عنوان پرسونای مشتری ثبت کنید. مثلا اگر بدانید مشتری شما علاقه‌مند به چه چیزی است، می‌توانید در روز تولد او علاوه بر ارسال پیام تبریک، یک هدیه با توجه به سلیقه او ارسال کنید.

تلفن ابری

جهت مشاوره و خرید سی آر ام ابری با ما در تماس باشید 02191095009

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، دوست همیشگی کسب‌و‌کارها

اگر بخواهیم نرم‌افزار CRM را دوست کسب‌و‌کارهای مختلف بنامیم، باید بگوییم که اغراق نکرده‌ایم! حتی اگر شما یک کسب‌و‌کار کوچک داشته باشید، داشتن یک نرم‌افزار CRM ابری می‌تواند فروش و ارتباط‌تان با مشتری را متحول کند. در این مطلب شما را با ویژگی‌های CRM ابری که پیش از خرید آن باید توجه کنید، آشنا کردیم. با استفاده از از این نرم‌افزار می‌توانید از پیش از پیدا کردن یک سرنخ تا زمان مراقبت از مشتری به صورت منظم پیگیری‌های لازم را انجام دهید و کاری کنید که فروشتان تنها به یک فاکتور اولیه ختم نشود و یک ارتباط طولانی مدت و دوستانه با مشتریان خود داشته باشید.

جهت درخواست مشاوره تلفن لطفا فیلد های زیر را پر کنید


    بدون دیدگاه

    ارسال یک نظر

    دیدگاه
    اسم
    Email
    وبسایت