حل خطای ۵۰۳ در زویپر Zoiper

503 در زویپر

حل خطای ۵۰۳ در زویپر Zoiper

503 در زویپر

یکی از محبوب‌ترین سافت فون ها جهت استفاده از سرویس‌های VoIP نرم افزار Zoiper است. در این مقاله آموزشی درباره یکی از رایج‌ترین خطاهایی که بسیاری از کاربران در هنگام استفاده از Zoiper با آن مواجه می‌شوند را بررسی خواهیم کرد. این خطا با عدد ۵۰۳ نمایش داده می‌شود.

در این پست قصد داریم علت خطای 503 در زویپر و نحوه رفع این خطا را به صورت کامل توضیح دهیم

علت بروز خطای ۵۰۳ پروتکل SIP در زویپر Zoiper

مهم‌ترین علت رخداد این خطا پاسخ دیرهنگام یا خراب DNS Server است. البته عدم امکان ارتباط با DNS می‌تواند به دلیل تنظیمات Firewall، مشکلات سیستم عامل و مشکلات DNS Server ای که از آن استفاده می‌کنید نیز باشد. ازاین‌رو اولین راه حل این است که HostName را در تنظیمات Zoiper به آدرس آی پی SIP Server تغییر دهید. اگر آی پی VoIP Server سرویس دهنده‌تان را فراموش کرده‌اید می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید.

یکی دیگر از دلایل بروز خطای ۵۰۳ این است که سرویس ویپ شما در دسترس نیست. در زمان بروز خطای شماره ۵۰۳ پروتکل SIP در نرم افزار Zoiper، اولین قدم این است که تمام تنظیمات اکانت تان را یک بار مرور کنید. ازجمله این پیکربندی‌ها نام کاربری و کلمه عبور و آدرس، پروتکل و پورت می‌باشد.
زمانی که این خطا اتفاقی و در گاهی اوقات رخ می‌دهد، بهتر است چندی بعد دوباره درستی کارکرد سرویس را بررسی نمایید. زیرا این خطا می‌تواند یک مشکل موقت باشد. در انتها درصورتی‌که شما از TLS به‌عنوان Transport Type استفاده می‌کنید، این احتمال وجود دارد که فایل Certificate شما دچار مشکل شده باشد.

گاهی خطای ۵۰۳ با یک پیغام دیگر نمایش داده می‌شود. در این صورت با توجه به پیغام، شما راه حل‌های متفاوتی خواهید داشت:

پیغام No route to destination
این پیغام نشان می‌دهد که سرویس شما به درستی به شبکه VoIP Provider متصل نشده است. برای مثال ممکن است مشکلی در تنظیمات کارت شبکه وجود داشته باشد یا اینکه اینترنت شما قطع شده باشد. (به هنگامی‌که VoIP Gateway در بستر اینترنت قرار دارد.)

پیغام No transport left to try، Transport Failure ، DNS Timeout
این پیغام‌ها تنها در دستگاه‌های اندرویدی مشاهده می‌شود. جهت برطرف کردن این پیغام تنها راه حل ارتباط با پشتیبانی Zoiper از طریق ایمیل support@zoiper.com می‌باشد.

نصب و راه اندازی نرم افزار زویپر

اگر هنوز کسب و کار خود را به سیستم ویپ تجهیز نکردید پیشنهاد میکنیم تلفن اینترنتی جوان تل را بررسی کنید و از امکانات فراوان لذت ببرید

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت