تلفن گویا ivr | منشی تلفن گویا

تلفن گویا ivr | منشی تلفن گویا

تلفن گویا یا همان ivr با یک مثل ساده شرح میدهیم و بعد به صورت کامل و علمی توضیح خواهیم داد. فرض کنید یک کسبو کار دارید که تعداد زیادی مخاطب با شما تماس میگیرند و چند کار ساده دارند مثلا مانده اینترنت یا رزرو نوبت اینترنتی یا استعلام وضعیت راه ها اگر بخواهیم برای پاسخگویی اپراتور انسانی قرار دهیم به تعداد خیلی زیاد اپراتور نیاز هست در صورتی که به راحتی با یک ivr یا منشی گویا میتوانیم به مشتری ها همزمان پاسخگو باشیم مثلا بعد از تماس با اطلاع رسانی اخرین وضعیت راه ها عدد یک را وارد می نمایید متن از پیش تعریف شده پخش می شود

تلفن گویا (IVR) ، یک تکنولوژی است که به انسان امکان می دهد با استفاده از ورودی صوتی و زنگ های DTMF(سیگنال هایی که با فشردن هریک از دکمه های تلفن به مرکز مخابراتی ارسال می شود) ، از طریق صفحه کلید با یک سیستم تلفنی کامپیوتری ارتباط برقرار کند. در ارتباطات از راه دور ، تلفن گویا به مشتریان امکان می دهد تا از طریق صفحه کلید تلفنی یا از طریق تشخیص گفتار با سیستم میزبان یک شرکت ارتباط برقرار کنند و پس از آن می توان از طریق گفتگوی تلفن گویا از خدمات پرس و جو کرد.

سیستم های تلفن گویا می توانند با بکارگیری صدای از پیش ضبط شده یا صدای پویای تولید شده پاسخ دهند تا کاربران مستقیم بیشتری در مورد چگونگی روند پیشروی کنند. این یک روش ساده و موثر است ؛ چرا که به طور قابل‌ توجهی باعث کاهش هزینه ها و افزایش کارایی در هر شرکتی می شود.

سیستم های IVR موجود در شبکه ، برای رسیدگی و کنترل حجم زیادی از تماس ها ساخته شده اند که نسبت به بسیاری از سیستم های دیگر ، هوشمند تر هستند. از سیستم های تلفن گویا می توان برای خرید های تلفن همراه ، پرداخت های بانکی ، خدمات کمکی ، خدمات رفاهی ، اطلاعات سفر و شرایط آب و هوایی استفاده کرد. هدف از IVR گرفتن ورودی ، پردازش آن و بازگشت یک نتیجه است.

آی وی آر IVR

موارد استفاده از IVR
IVR یک ابزار فوق العاده برای هدایت تماس های پرتعدادی است که به شرکت های بزرگ می رسند. استفاده از IVR و یک منوی خوب در صف می تواند نیاز به یک کارمند راهنما را به کلی از بین ببرد و هزینه ها را کاهش دهد.

موارد زیر از مواردی است که IVR می تواند در آن ها بسیار کارامد باشد:

۱- جمع آوری اطلاعات: سیستم های IVR به طور معمول برای جمع آوری اطلاعات و دیتا از تماس گیرنده مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال اطلاعاتی مانند زبان تماس گیرنده، ترجیحات او و درخواست های او را می توان در یک سیستم IVR مناسب به دست آورد.

۲- مسیر دهی به تماس ها: وظیفه اصلی IVR در سیستم های تلفنی معمولا مسیردهی مناسب به تماس هاست. معمولا تماس گیرندگان از طریق IVR به ایجنت مناسب خود متصل می شوند.

۳- ساپورت اتوماتیک: سیستم های IVR نه تنها تماس ها را به ایجنت مناسب متصل می کنند، بلکه خود نیز قادر هستند تا برخی از موارد مورد نیاز تماس گیرنده را حل کنند. برخی از زمان ها نیاز نیست که حتما تماس گیرنده با ایجنت انسانی صحبت کند تا مشکلاتش حل شوند. در چنین سناریو هایی IVR می تواند بسیار سودمند باشد. به عنوان مثال می توان از طریق ضبط تماس صوتی یک تیکت برای کاربر ایجاد کرد یا برای او یک پیام از پیش تعیین شده برای حل مشکلش پخش کرد.

۴- اولویت بندی تماس ها: برخی از استراتژی های پاسخگویی در شرکت ها مربوط به اولویت بندی تماس ها می شوند. در هنگامی که نیاز دارید تا بین تماس گیرندگان اولویت بندی مناسب برقرار کنید. استفاده از سیستم های IVR می تواند مناسب باشد.

مزایای استفاده از IVR تلفن گویا چیست؟

استفاده از تلفن گویا IVR مزایای بسیاری دارد که در اینجا ما به بیان برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

۱- کاهش هزینه های سازمانی با IVR تلفن گویا
برای شرکت هایی که تماس های زیادی در روز دارند، استفاده از IVR هزینه های سازمان را تا حدود بسیار زیادی کاهش می دهد. اگر IVR درست تنظیم شده باشد و کاملا اطلاعات را واضح به طرف مقابل ارسال کند، می تواند جای یک یا چند کارمند پاسخگو به تماس ها را گرفته و مانند یک منشی خوب تماس ها را مدیریت کند.

۲- صرفه جویی در زمان با تلفن گویا IVR
اگر در یک سیستم تلفنی IVR وجود نداشته باشد، نیاز به یک کامند راهنما الزامی خواهد بود. ابتدا تماس ها باید به اپراتور متصل شوند و سپس او با صحبت های معمول مشتری را به سمت یکی از کارمندان هدایت کند. در شرکت هایی که تماس های زیادی در طول روز دارند، سیستم IVR قادر است تا مشتریان را به خوبی به کارمند مورد نظرشان هدایت کند و از اتلاف وقت کارمندان و مشتری جلوگیری کند.

۳- افزایش رضایت کاربر با تلفن گویا IVR
مشتریانی که با سیستم های IVR ابتدا ارتباط برقرار می کنند و سپس مسیر خود را میابند، رضایت بیشتری نسبت به کاربرانی دارند که با اپراتور راهنما صحبت می کنند. اگر IVR درست تنظیم شده باشد، رضایت مشتریان شما را در پی خواهد داشت.

۴- ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته با منشی گویا IVR
منابع شرکت ها برای پرداخت به کارمندان محدود است. نمی توان به صورت ۲۴ ساعته و شیفتی کارمندان را برای پاسخگویی به تماس ها استخدام کرد. یک سیستم IVR مناسب که به خوبی پاسخگو باشد می تواند مانند یک کارمند ۲۴ ساعته مشتریان را تحت پشتیبانی خود قرار دهد.

۵- با تلفن گویا IVR حرفه ای به نظر می رسید
امروزه در تمامی شرکت های پیشرفته و حرفه ای در سیستم تلفنی از IVR استفاده می شود. اگر شما یک سیستم IVR مناسب در سیستم تلفنی خود تعبیه کنید، بسیار حرفه ای به نظر خواهید رسید.

معایب استفاده از IVR
IVR نیز مانند هر سیستم دیگری، در کنار مزایایی که دارد، معایبی را نیز به شما تحمیل خواهد کرد. به عنوان مثال مشتریان از شنیدن یک منوی IVR طولانی به شدت ناخرسند می شوند و احتمال دارد قبل از اتصال به ایجنت تماس خود را قطع کنند.

همین طور اگر IVR بد تنظیم شده باشد می تواند یک هرج و مرج عجیب در شرکت شما ایجاد کند. جایی که تماس ها به جایی که به اشخاص مورد نظر برسند، سر از بخش هایی در می آورند که مناسب آن ها نیست.

یکی دیگر از معایب آی وی آر این است که IVR یک سیستم از پیش تعیین شده است و برای پاسخگویی به سوالاتی که برایش تعریف نشده است بسیار ناکارامد خواهد بود.

همچنین می توان گفت که IVR یک از بین برنده شغل است! گاهی بهتر است یک شغل ایجاد کرد و قید یک سیستم اتوماتیک را زد! اما اگر فقط به دارمد بیشتر اهمیت می دهید، این موضوع می تواند یک مزیت باشد.

تلفن اینترنتی جوان تل با استفاده از مرکز تلفن ابری کلی امکانات جذاب به شما میده که تلفن گویا ivr داخل تمامی پلن ها ارائه میشه

پلن های مرکز تلفن

برنزی

نقره ای

طلایی

الماس

خط رایگان

داخلی

5

10

15

20

صف تماس

1

3

8

10

منشی گویا

گزارشگیری

ساده

ساده

حرفه ای

حرفه ای

تنظیم ساعت اداری

X

کنفرانس

X

ضبط مکالمه

X

دو هفته

دو ماه

نامحدود

صندوق صوتی

X

مانیتورینگ زنده

X

X

شنود آنلاین مکالمه

X

X

نظر سنجی

X

X

پنل اختصاصی

X

X

X

اتصال به CRM

X

X

X

ارسال پیام صوتی

X

X

X

X

ماژول فون وب

X

X

X

X

هزینه راه اندازی | یکبار

790,000

1,500,000

2,400,000

4,200,000

هزینه نگهداری سالیانه

2,000,000

2,600,000

3,600,000

6,800,000

هزینه ها به تومان می باشد

سفارش

سفارش

سفارش

سفارش

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت