تفاوت تلفن ویپ با سیستم های سانترال

تلفن ابری

تفاوت تلفن ویپ با سیستم های سانترال

ابتدا به معرفی مرکز تلفن ویپ VoIP و سانترال می پردازیم و سپس این دو مرکز تلفن را با یک دیگر مقایسه می کنیم. ویپ VoIP مخفف عبارت Voice over Internet Protocol به معنای انتقال صدا بر بستر شبکه IP می باشد. فناوری ویپ در مبدا سیگنال‌های آنالوگ صوتی را به دیجیتال تبدیل می کند و پس از انتقال بر بستر شبکه در مقصد مجدد آن‌ها را به آنالوگ تبدیل و قابل شنیدن می کند. تکنولوژی VoIP بر بستر شبکه LAN راه اندازی می شود و برای شما یک مرکز تماس هوشمند مطمئن و بی نقص با امکانات و قابلیت‌های بسیاری برای بهبود روابط با مشتریان و کنترل کارمندان فراهم می‌سازد.

تلفن اینترنتی

سیستم تلفن سانترال آنالوگ، برای پیاده‌سازی تلفن داخلی و تلفن گویا در سازمان‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می گرفت. با توجه به بزرگی و کوچکی سازمان دستگاه‌های تلفن با ظرفیت‌های مختلف نصب می‌شد. تفاوت اصلی این دستگاه‌ها در پشتیبانی تعداد خطوط داخلی می‌باشد. در ادامه به مقایسه این دو مرکز تلفن می‌پردازیم و خواهید دید که زمان آن فرارسیده‌است که مرکز تلفن قدیمی سانترال خود را به مرکز تلفن هوشمند ویپ (VoIP) تغییر دهید.

جهت انجام تنظیمات و تغییرات در سیستم تلفن ویپ نیازی به حضور فیزیکی کارشناسان در محل نمی باشد و تمامی کارها براحتی از راه دور از طریق رابط گرافیکی VoIP قابل انجام است. اما در سیستم تلفن سانترال انجام هرگونه تغییرات نیاز دارد که کارشناسان در محل حضور یابند.

سیستم تلفنی ویپ یا همان تلفن اینترنتی به دو صورت ابری و اختصاصی قابل راه اندازی می باشد .

تلفن ابری:

در مرکز تلفن ابری شما نیاز به هیچگونه  تجهیزاتی ندارید و بدون نیاز به تهیه  سرور و برقرای  شبکه می توانید از خدمات ابری اسفاده کنید . 

می  توانید با نصب نرم افزار روی اندروید و یا ویندوز از خط تلفن خود استفاده کنید و یا اینکه  با تهیه تلفن رو  میزی مکالمه ای ب کیفیت بالا را تجربه کنید . اینها تمام چیزی است که شما برای تهیه تلفن ابری نیاز دارید .

مرکز تماس ویپ :

مرکز تماس ویپ با قابلیت های بسیار بیشتر از  تلفن سانترال به صورت لوکال برای شما در  محل نصب می شود . نکته حائز اهمیت اینکه در مرکز تماس  ویپ مانند مرکز تلفن ابری شما محدودیتی  مکانی ندارید . یعنی اینکه اگر  نیروی دور کار داشته باشید و یا اینکه  چند شعبه در نقاط  مختلف شهر و کشور داشته باشید هیچ گونه مشکلی ار بابت مرکز تماس شما وجود نخواهد داشت .

 

عدم محدودیت مکانی در تلفن ویپ

اگر شرکت یا سازمانی دارای چند شعبه در شهرهای مختلف باشد، می‌تواند با فناوری ویپ (VoIP) از طریق شبکه اینترنت، اینترانت و یا هر ارتباط مبتنی بر IP ارتباط تلفنی داخلی رایگان داشته باشد. این امکان در سانترال وجود ندارد. سیستم تلفن سانترال نیاز به کابل کشی شبکه دارد و امکان برقراری ارتباط بین دو شعبه در شهرهای مختلف وجود ندارد.

ارتباط تلفنی در سانترال توسط گوشی های سخت افزاری انجام می‌شود. در سیستم ویپ VoIP با اتصال گوشی‌های تلفن به هر پروت استاندارد شبکه‌های کامپیوتری می‌توانید تماس تلفنی برقرار کنید. سافت فون ها نیز بر روی کامپیوتر نصب می‌شوند بدون خرید دستگاه‌های تلفن ویپ پاسخگوی تماس‌های خود باشید.

سیستم ویپ از پروتکل SIP استفاده می‌کند، بنابراین هیچ محدودیتی در انتخاب تجهیزات و دستگاه‌های تلفن ندارید. تلفن‌های IP در برندها و مدل‌های متنوعی براساس نیاز کاربران وجود دارد با توجه به نوع کاربری: کارمندی، منشی، مدیریتی، دارای صفحه نمایش لمسی، بی‌سیم، قابلیت ارتباط تصویری می توانید انواع مختلف آن را تهیه کنید. اما در سیستم تلفن سانترال محدودیت انتخاب تجهیزات دارید. برای نمونه، وقتی سانترال پاناسونیک را انتخاب می‌کنید فقط از تلفن‌های برند پاناسونیک برای مدیریت و برقرار تماس می‌توانید استفاده کنید و حق انتخاب از سایر برندها را ندارید چون با یکدیگر سازگاری ندارند.

جا به جایی آسان با فناوری ویپ

هر یک از پرسنل به راحتی می‌توانند مکان میز کار خود را تغییر دهند و شماره داخلی خود را به میز جدید منتقل کنند. این جابه‌جایی بدون هیچ گونه تغییری در مرکز تلفن انجام می‌شود. همچنین شماره تلفن داخلی پرسنل ثابت است و تغییر نمی‌کند. اگر زمانی یکی از کارمندان شما نتوانست در محل کار حضور یابد می‌تواند امور خود را در منزل انجام دهد و سایر همکاران و مشتریان بدون هزینه اضافی با او ارتباط برقرار کنند. این امکان از طریق نصب تلفن نرم افزاری بر روی گوشی هوشمند او امکان‌پذیر می‌شود. تمامی این قابلیت‌ها بخاطر وجود پروتکل SIP در فناوری ویپ است. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که مرکز تلفن ویپ در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند این است که براحتی و در کمتر از یک دقیقه می‌توانید شماره تلفن داخلی کارکنان خود را تغییر دهید. هیچ کدام از این امکانات در سیستم تلفن قدیمی سانترال وجود ندارد. برای هرگونه جابه جایی میز کار و نقل و انتقال مکان شرکت نیاز به تغییر در پورت های فیزیکی و ایجاد سیم‌کشی جدید داشتید.

تلفن اینترنتی

دورکاری در دوران کرونا و پسا کرون

افراد ترجیح می‌دهند در منزل کارهای خود را به صورت دورکاری انجام دهند. سیستم تلفن ویپ در این دوران جایگزین مناسبی برای سیستم های قدیمی سانترال است. به آسانی برای کارمندان خود شماره داخلی تعریف می‌کنید سافت فون ها را بر روی گوشی هوشمند یا کامپیوتر خود در منزل نصب می‌کنند و به تمامی تماس های ورودی خود همانطور که در پشت میز کار خود هستند پاسخ می‌دهند. یکی از قابلیت های مهم مرکز تلفن ویپ این است که در هرکجای دنیا باشید به تماس ورودی به داخلی خود می‎توانید پاسخ دهید. سیستم تلفن سانترال در این زمینه ناتوان و کارایی ندارد.

برای خرید تلفن اینترنتی با ما در تماس باشید

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت