انواع سی آر ام – CRM

سی آر ام ابری

انواع سی آر ام – CRM

سی آر ام های مختلف بر اساس امکاناتی که دارند کار برد های مختلفی دارند به صورت کلی سی آر ام یا مدیریت ارتباط با مشتری همواره ارتباط با مشتری را بهبود می بخشد و همچنین کمک شایانی به تحلیل و تبدیل یک سر نخ به فروش موفق میکند ما در این مقاله قصد داریم انواع سی آر ام را معرفی کنیم تا بر اساس نیاز خود خرید را انجام دهید

انواع سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری

سیستم‌های سی آر ام بر اساس ویژگی‌های برجسته خود به ۴ نوع تقسیم می‌شوند.

• سی آر ام استراتژیک: بر اساس دستیابی و نگهداری مشتریان برای شما سودآور است.

• سی آر ام عملیاتی: بر اساس فرآیندهای مشتری مداری مانند فروش، بازاریابی و خدمات مشتری می‌باشد.

• سی آر ام تحلیلی: بر اساس استخراج هوشمندانه اطلاعات مشتری و استفاده از آن به‌صورت تاکتیکی برای استراتژی‌های آینده است.

• سی آر ام همکاری: بر اساس کاربرد تکنولوژی در سراسر مرزهای سازمان با توجه به بهینه سازی سازمان و مشتریان می‌باشد.

سی آر ام ابری

سی آر ام استراتژیک

CRM استراتژیک نوعی از سی آر ام است که در آن، مشتریان را در اولویت قرار می‌دهند. در این نوع از سی آر ام، جمع آوری، جداسازی و ارائه اطلاعات در مورد مشتریان و روند بازار منجر به ارائه پیشنهاد‌های ارزشمندی برای مشتری شما می‌شود. این کسب و کار، به صدای مشتریان برای حفظ و نگهداری آن‌ها اهمیت می‌دهد. در مقایسه با CRM محصول که در آن کسب و کارها، نیازهای مشتری را برآورده می‌سازند و تمرکز بر توسعه محصول است، در اینجا کسب و کار به‌طور مداوم، نیازهای مشتری و سازگاری با آن‌ها را یادآوری می‌کند. این کسب و کارها رفتار خرید مشتری را می‌شناسند و می‌دانند که مشتریان راضی بیشتر از سایر مشتریان خرید می‌کنند. اگر کسب و کاری این نوع از CRM را در نظر نگیرد، پس از مدتی سهم بازار او به دست رقیبانش که سی آر ام استراتژیک را در سازمان خود پیاده سازی کرده‌اند، خواهد افتاد.

سی آر ام عملیاتی

سی آر ام عملیاتی شامل فرآیندهای تجاری مشتری محور مانند بازاریابی، فروش و خدمات می‌شود. این فرآیندها شامل اتوماسیون نیروی فروش، اتوماسیون بازاریابی و اتوماسیون خدمات می‌باشد.

سی آر ام تحلیلی

سی آر ام تحلیلی مبتنی بر ثبت، تفسیر، تفکیک، ذخیره، اصلاح، تحلیل، پردازش و گزارش داده مربوط به مشتری است. همچنین حاوی داده‌های کسب و کار داخلی مانند داده‌های فروش (محصولات، حجم فروش، تاریخ فروش)، اطلاعات مالی (تاریخ خرید، نمره اعتبار) و داده‌های بازاریابی (پاسخ به ارقام کمپین، داده‌های طرح وفاداری مشتری) می‌باشد. سازمان‌های کسب و کارهای هوشمند، که داده‌ها و شیوه زندگی مشتریان را در یک منطقه بزرگ جمع آوری می‌کنند، توجه زیادی به داده‌های داخلی دارند ازجمله “کدام مشتریانی بیشترین ارزش را دارند؟” و “کدام مصرف کنندگان پاسخ مثبتی به کمپین قبلی نشان داده‌اند؟”.

CRM تحلیلی می‌تواند روش‌های مختلف فروش را برای مشتریان گوناگون تنظیم کند. علاوه بر این، محتوا و ظاهر متفاوت را می‌توان به مشتریان گوناگون ارائه داد. برای مشتریان، سی آر ام تحلیلی، راه حل‌های سفارشی و به‌موقع برای حل مشکلات ارائه می‌دهد. در زمینه کسب و کار نیز، فرصت بیشتری را برای فروش و خرید و نگهداری مشتری فراهم می‌سازد.

سی آر ام همکاری

سی آر ام همکاری، استراتژی در میان کسب و کارها برای شناسایی، به دست آوردن، توسعه، حفظ و نگهداری مشتریان با ارزش است. این نوع CRM درجایی که چندین کسب و کار بتوانند توسعه محصول، تحقیق بازار و بازاریابی اشتراکی را هدایت کنند، استفاده می‌شود. CRM همکاری ارتباطات و معاملات درستی را در کسب و کارها برقرار می‌سازد. اگرچه روش‌های سنتی مانند پست هوایی، تلفن و فکس در ارتباطات مورداستفاده قرار می‌گیرد، اما سی آر ام همکاری سیستم‌های ارتباطی جدید مانند اتاق گفتگو، انجمن‌های وب و تبادل اطلاعات الکترونیکی را به کار می‌گیرد.

سی آر ام ابری جوان تل 

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت