فکس اینترنتی چیست

internet fax

فکس اینترنتی چیست

فکس اینترنتی یا ابری :

فکس های اینترنتی یا ابری ، برخلاف فکس های قدیمی که از اتصال تلفنی استاندارد و دستگاه فکس استفاده می کردند ، اینترنت و پروتکل های اینترنتی را برای ارسال و دریافت فکس بکار میبرند.

یکی از ویژگی های بارز فکس اینترنتی در مقایسه با سایر ارتباطات اینترنتی مانند ایمیل ، توانایی تبادل پیام های فکس با دستگاه های فکس تلفنی قدیمی است.

فکس اینترنتی یک سرویس میزبانی شده است ، به این معنی که نیازی به خرید و نصب سرورهای فکس ، مودم ها و نرم افزارهای خاص ندارید ؛ در عوض شما در یک سرویس ارسال فکس اینترنتی به عنوان شخص ثالث محسوب می شوید.

هدف استفاده از فکس اینترنتی :

فکس هیچ مزیت فنی برتری نسبت به ابزار های دیگر ارسال اطلاعات در اینترنت مانند ایمیل ، اسکنر و … ندارد ؛ با این حال استفاده از آن بسیار ساده است : آماده سازی و جمع اوری اسناد برای فکس کردن ، شماره تلفن را گرفتن و فشردن کلید برای ارسال.

بکارگیری فکس از طریق شبکه تلفن در مکان هایی که فاقد امکانات کامپیوتر و اینترنت هستند ، ادامه دارد و بعضی اوقات به دلایل قانونی فکس یک سند با امضای دستنویس شخص الزامی است. فکس ها (نماربر ها) ها را می توان از طریق ابزار های الکترونیکی  ارسال کرد که اغلب به انها فکس آنلاین گفته می شود و امکان ارسال و دریافت فکس را بدون نیاز به دستگاه فکس فیزیکی فراهم می کند. ارسال فکس انلاین همچنان محبوب است ، چون به کاربر اجازه می دهد تا اسناد را با استفاده از یک خط امن بدون نگرانی از هک شدن ارسال و دریافت کند ؛ سرویس های آنلاین فکس از رمزگذاری End-to-End برای محافظت در برابر هک شدن اسناد استفاده می کنند.

internet fax

فکس های معمولی (سنتی و قدیمی) :

این روش برای ارسال فکس از طریق خطوط تلفن (PSTN) می باشد. دستگاه فکس از اسکنر ، مودم و چاپگر تشکیل شده که داده ها را به صورت پالس از طریق خط تلفن به گیرنده (معمولا دستگاه فکس دیگری) منتقل می کند ، سپس این پالس ها را به تصاویر تبدیل کرده و روی کاغذ چاپ می کند.

فکس های معمولی (قدیمی و سنتی) به یک خط تلفن احتیاج دارد و همزمان فقط یک فکس (نمابر) قابل ارسال یا دریافت است.

مزیت فکس ابری :

فکس اینترنتی ، کاهش چشمگیر هزینه های ارتباطات را بهمراه دارد، به ویژه هنگامی که فکس های طولانی با دفاتر خارج از کشور و یا دفاتر دوردست رد و بدل می شوند.  از آنجایی که هیچ ارتباط تلفنی در زمان ارسال یک فکس به صورت اینترنتی وجود ندارد ، هزینه ارسال فکس به طور کامل با هزینه اتصال اینترنتی خط ثابت پوشش داده می شود. گیرنده می تواند از دستگاه فکس یا سرویس فکس اینترنتی استفاده کند تا فکس های ارسالی را از طریق فکس اینترنتی دریافت کند.

از آنجا که دیگر نیازی به خرید ، نصب و مدیریت سخت افزار یا نرم افزار ندارید ، هم در تجهیزات و هم در پرسنل فناوری اطلاعات صرفه جویی می کنید و از آنجا که فکس ها از طریق برنامه های ایمیل موجود ارسال و دریافت می شوند ، کارکنان نیازی به آموزش اضافی ندارند.

امنیت  فکس های معمولی ممکن است نگران کننده باشد ، زیرا فکس های کاغذی اغلب در دستگاه می نشینند تا زمانی که شخصی (گیرنده مورد نظر) آنها را دریافت کند. این امر در مورد فکس های اینترنتی اتفاق نمی افتد ؛ زیرا آنها مستقیماً به حساب ایمیل گیرنده ارسال می شوند.

شاید ابتدایی ترین و مفیدترین مزیت فکس اینترنتی این است که هرگز مجبور به کار با دستگاههای فکس معمولی نیستید. لازم نیست کارتریج های تونر را عوض کنید یا نگران سیگنال های شلوغ باشید و دیگر لازم نیست نگران گم شدن یک فکس در یک کپه کاغذ باشید.

fax

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر

دیدگاه
اسم
Email
وبسایت